SM Systém

Cvičenie s pružnými gumami, ktoré vás zbaví alebo zmierni bolesti chrbta

Pohybový aparát človeka tiež vyžaduje pravidelnú regeneráciu aby nedošlo k jeho poškodeniu v dobe zvýšených nárokov, ako je športový výkon alebo zdvihnutie bremena.

Skratka SM znamená stabilita a mobilita chrbtice. Je to komplexný systém ako sa starať o pohybový aparát, zlepšovať funkciu vnútorných orgánov a celkovo spevniť telo. Cvičí sa s elastickým lanom, ktoré umožňuje rozsiahly pohyb končatín proti malej, postupne rastúcej sile, ktorá aktivuje stabilizačné svalové špirály. Vďaka tomu môžeme svaly posilňovať a zároveň naťahovať (strečing) v dobe keď prirodzene relaxujú. Cvičením proti miernemu odporu pružného lana sa docieli správna koordinácia svalov. Tento efekt nám zabezpečuje posilnenie a strečing všetkých dôležitých svalov tela v priebehu 10 minút. Účelom tohoto cvičenia je vytvoriť dobre prakticky zvládnuteľný a časovo nenáročný program, pre každého kto trpí bolesťami chrbtice alebo sa chce jej poruchám vyhnúť.

SM-systém je výber cvikov, ktoré aktivujú svalové reťazce, ktorých hlavnou funkciou je sťahovať obvod tela a vytvoriť svalový korzet. Takto vzniká sila, ktorá napriamuje chrbticu a zvyšuje medzistavcové platničky. Sila napriamovania vzniká aktiváciou svalových reťazcov usporiadaných do špirál na povrchu tela. Túto významnú funkciu pre chrbticu majú špirálové svalové reťazce za konkrétnych podmienok. Nie je preto jedno, čo cvičíme a ako to cvičíme. Pre cvičenie, ktoré chrbtici prospieva je dôležitá pozícia tela, charakter cvikov, použitá sila, rýchlosť prevedenia, dĺžka a intenzita cvičenia.

Metóda je zameraná na vyťahovanie (trakciu) chrbtice, vďaka ktorému sa zmenší tlak stavcov na platničky a dráždenie nervových zakončení. Zároveň natiahnete skrátené svaly, posilníte oslabené svaly, zlepšíte držanie tela a pohybový stereotyp chôdze.

Využitie:

bolesti chrbtice, skolióza, nesprávne držanie tela , Zúžený chrbticový kanál, bolesti veľkých kĺbov, bolesti hlavy, závrať, hypermobilita, vysunutá platnička, znížená platnička, plochá noha, vybočený palec, pred a po operácii chrbtice a veľkých kĺbov, tehotné ženy, športovci s cieľom vyhnúť sa preťaženiu a degenerácii chrbtice a kĺbov ľudia so sedavým zamestnaním, žiaci a študenti v rámci:

  • liečby (fáza bolesti a strata funkcie)
  • prevencie (predchádzanie problémov u rizikových povolaní, športov)
  • regenerácie (kondičný tréning športovcov, cvičenia v tehotenstve, uvoľnenie a posilnenie svalov panvového dna)

Už 25 rokov sa používa v klinickej praxi u pacientov s bolesťami chrbtice, s akútnym vyklenutím disku (platničky) a skoliózou. Cvičenie má tiež veľký význam pri prevencii a liečbe porúch veľkých kĺbov (bedrový, kolenný a ramenný, kĺby nohy a nožná klenba). Je vhodné pre všetky vekové kategórie od detí až po seniorov. Využíva sa aj u vrcholových športovcov na zlepšenie výkonu a predchádzanie preťaženiu a regeneráciu. Veľmi dôležitú úlohu má tiež pre ženy počas celej doby tehotenstva ako prevencia bolesti chrbta, uľahčenie pôrodu a prevencii pred jeho komplikáciami. Cvičenie po pôrode opäť rýchlo posilní brušné svalstvo.